49017-KREOPOLEIA-BIOLOGIKA-KRASIA-NEMEAS---PARAGOGOS-BIOLOGIKOY-KRASIOY---BIOLOGIKI-KALLIERGEIA---ERYTHRO-ROZE-LEYKO---PETIMEZI---ELAIOLADO-KORINTHOS-LEONTIO-585

Του Γιώργου Μακρή-γενικού γραμματέα Πανελλήνιας Ένωσης Οινοχόων

Το ελληνικό εμφιαλωμένο κρασί σήμερα βρίσκεται σε πάρα πολύ καλό επίπεδο σε σχέση με τα εμφιαλωμένα κρασιά του εξωτερικού.

Την τελευταία δεκαετία τα κρασιά μας έχουν αποσπάσει πολλά βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς οίνων. Συνεχώς κάθε χρόνο βλέπουμε και δοκιμάζουμε νέες εκπλήξεις από τους Έλληνες οινοπαραγωγούς σε εκθέσεις οίνου και διάφορες εκδηλώσεις γευσιγνωσίας, οπότε συνειδητοποιούμε ότι από θέμα ποιότητας είμαστε σε πάρα πολύ καλό επίπεδο. Πάντως ακόμα έχει να αντιμετωπίσει αρκετά μεγάλα προβλήματα στην αγορά.

Το χύμα και οι ιδιωτικές μη επώνυμες  παραγωγές κρασιού έχουν ένα πολύ μεγάλο κομμάτι στην αγορά. Από στατιστικά του υπουργείου Γεωργίας μόνο το 8,5% της συνολικής παραγωγής κρασιού στην Ελλάδα είναι το κομμάτι του επώνυμου εμφιαλωμένου κρασιού. Το υπόλοιπο είναι το χύμα και η ρετσίνα.

Οι μικρές οικογενειακές μονάδες δεν έχουν μεγάλα περιθώρια για να κερδίσουν το στοίχημα του μάρκετινγκ

Οι μικρές οικογενειακές μονάδες δεν έχουν μεγάλα περιθώρια για να κερδίσουν το στοίχημα του μάρκετινγκ

Το marketing είναι ένα μεγάλο όπλο στην προώθηση των πωλήσεων. Σ΄ αυτόν τον τομέα μόνο λίγοι μεγάλοι οινοπαραγωγοί μπορούν και έχουν επενδύσει.  Οι περισσότεροι είναι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις που προσπαθούν από μόνοι τους να προωθήσουν το προϊόν τους.

Στις λίστες των καλών επισιτιστικών χώρων βλέπουμε πολύ ακριβά κρασιά για τους πελάτες με μεγάλο βαλάντιο συνήθως από την Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία κ.α. Αναγκαίο κακό για το prestige και βεβαίως για την αύξηση των πωλήσεων και των κερδών μιας επιχείρησης.

Οι τιμές στις λίστες κρασιών των εστιατορίων είναι συνήθως υπερφορολογημένες με μεγάλα ποσοστά κέρδους επί της τιμής της αγοράς της φιάλης. Συνήθως ο καταναλωτής μπορεί να βρει το ίδιο κρασί σε κάβες ή σούπερ μάρκετ τουλάχιστον 4-5 φορές φθηνότερα από ότι σε μια λίστα κρασιών ενός καλού εστιατορίου. Μ” αυτήν την πολιτική αποτρέπεται ο καταναλωτής να ανοίξει και μια δεύτερη φιάλη και πολλές φορές σήμερα που παίρναμε και οικονομική κρίση αρκείται στο να καταναλώσει ένα ποτήρι κρασί.

Για την φετινή χρονιά προστίθεται και ο έξτρα φόρος στη φιάλη του κρασιού με πιθανή αύξηση των τιμών στις λίστες κρασιών των εστιατορίων και των ξενοδοχείων ανάλογα με την πολιτική που θα ακολουθήσει η κάθε επιχείρηση επισιτιστικού ενδιαφέροντος.

Το ελπιδοφόρο μήνυμα για τη φετινή καλοκαιρινή σαιζόν είναι ότι αναμένεται αύξηση του τουρισμού σε αρκετές περιοχές της χώρας μας. Έτσι είναι ευκαιρία σε όλους αυτούς που θα μας επισκεφτούν φέτος να τους δώσουμε την ευκαιρία να δοκιμάσουν  κάποιο ελληνικό εμφιαλωμένο κρασί. agrocosmos.com