Ιδιαίτερη έμφαση στην παιδεία και  στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων που αφορούν το Δήμο Κορινθίων δίνει η Δημοτική Παράταξη  « ΚΙΝΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ» με επικεφαλής τον Μάριο Ασημακόπουλο. Η πρόταση  αναφέρεται  σε μια παιδεία στην οποία θα καλλιεργείται το «πνεύμα» και ο πολιτισμός . Σχεδιάζει  σχολεία τα οποία θα γίνουν ζωντανοί πυρήνες τόσο για τη γειτονιά όσο  και τους ανθρώπους της. Κάνει λόγο για σχολεία  που θα  είναι ανοιχτά ακόμη και τα Σαββατοκύριακα για όλους τους πολίτες μικρούς και μεγάλους. Συντάκτης της πρότασης η Δασκάλα υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος Μιχαλίτσα Ξύδη.

Η πρόταση

Ξεκινάμε   από το αξίωμα ότι η σχέση μας με τη παιδεία θα πρέπει να είναι συλλογική και διαχρονική, που θα τείνει να καλλιεργεί συνολικά το «πνεύμα» και τον πολιτισμό.

Ο σχεδιασμός του προγράμματος του Δήμου για την παιδεία είναι σημαντικό να εστιάζει στην ανάγκη τα σχολεία να γίνουν ζωντανοί πυρήνες για τη γειτονιά, καθώς και στη σημασία που έχει η πρόσβαση όλων  των πολιτών, μικρών και μεγάλων, ευπαθών ομάδων στη γνώση, τη δημιουργική έκφραση, το διάλογο και την καινοτομία.

Επιθυμούμε τα σχολεία, έχοντας επιστάτη-φύλακα,  να είναι ανοιχτά τα απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα και  να γίνονται  χώροι  συνάντησης των κατοίκων της γειτονιάς. Τα σχολικά προαύλια να διατίθενται για ελεύθερο παιχνίδι και  στις αίθουσες να λαμβάνουν χώρα δράσεις πολιτισμού, εκπαίδευσης, ψυχαγωγίας, άθλησης και τεχνολογίας για όλους μικρούς και μεγάλους.

Επιθυμούμε καθαρά φροντισμένα σχολικά κτίρια, ενεργειακά αυτόνομα από «πράσινη» ενέργεια.

Οι σχολικές αυλές να μην είναι μονότονες, ασφαλτοστρωμένες με ένα ή δύο γήπεδα μπάσκετ και να αναμορφωθούν με τρόπο, ώστε να γίνουν ελκυστικός και αγαπημένος χώρος για τους μαθητές. Η δημιουργία χώρων πρασίνου, η φύτευση δένδρων και θάμνων, η κατασκευή χώρων που θα προστατεύονται  από τις καιρικές συνθήκες, οι εικαστικές παρεμβάσεις θα συμβάλλουν  θετικά στη συνείδηση και την καθημερινότητα των μαθητών, θα βοηθήσουν στη βελτίωση του μικροκλίματος της γειτονιάς  και θα παρεμποδίσουν την ανάπτυξη δραστηριοτήτων που θέτουν σε κίνδυνο ένα ασφαλές περιβάλλον.

Επιθυμούμε οι μικροί μαθητές να συνδεθούν  με την πραγματική ζωή της πόλης, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Να μπορούν να είναι αυτόνομοι, να κυκλοφορούν με ασφάλεια κάνοντας τη διαδρομή  από και προς το σχολείο μόνοι τους χωρίς συνοδεία , προσφέροντάς τους πρωτίστως  το κατάλληλο περιβάλλον, δηλαδή ασφαλείς πεζόδρομους ,ασφαλείς ποδηλατόδρομους, σηματοδοτημένους αυτοκινητόδρομους, διαβάσεις όπου θα τηρείται η προτεραιότητα των πεζών (θα μου πείτε πώς? Σε μια πόλη όπου ο Δήμος με τη λειτουργία του  σέβεται τους δημότες του, ο σεβασμός επιστρέφεται σε όλα τα επίπεδα).   Με αυτό τον τρόπο θα καλλιεργηθεί η αυτονομία του μικρού μαθητή, μετατρέποντάς τον σε υπεύθυνο ,ενεργό πολίτη από μικρή ακόμα ηλικία.

Επιθυμούμε να δίνουμε χώρο για τη δημιουργία μιας κοινωνίας αλληλεγγύης και ασφάλειας. Ο εθελοντισμός είναι ένα θέμα που αφορά όλους μας, ανεξαρτήτως  κοινωνικο-οικονομικής τάξης και επαγγελματικής ιδιότητας. Είναι  μια επιμορφωτική λειτουργία που ενδυναμώνει την κοινωνική αλληλεγγύη, ενισχύει την ενεργό συμμετοχή και τη συνύπαρξη, δίνοντας νέο περιεχόμενο στη ζωή μας. Συνδυάζει «τον έρωτα του ερασιτέχνη, τη συνέπεια του επαγγελματία, την πειθαρχία και την ανιδιοτέλεια του ανώτερου ανθρώπου».

Επιθυμούμε τη δημιουργία γραφείου εθελοντισμού, ως δομή στήριξης και κέντρο συνεργασίας, συντονισμού,  σχεδιασμού και δράσης με όλους τους εθελοντές και τις οργανώσεις των πολιτών, που θέλουν να συνεργαστούν με το Δήμο, προς όφελος των κατοίκων του Δήμου.  Θέλουμε οι μεμονωμένοι εθελοντές να βρουν ένα πλαίσιο δράσεων όπου θα μπορούν να συμμετέχουν .

Στην περιοχή μας έχουμε μεγάλο αριθμό ατόμων ευπαθών  ομάδων-Ρομά. Την κατάσταση τη γνωρίζουμε όλοι μας. Ο Δήμος στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής και Εθνικής στρατηγικής μπορεί και οφείλει μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία θα εντάσσονται σε ένα ολιστικό σχέδιο δράσης, να βοηθήσει για κοινωνική ένταξη και γεφύρωση της κοινωνικής απόστασης που χωρίζει τους Ρομά από την υπόλοιπη κοινωνία. Η εκπαίδευση είναι καθοριστικός παράγοντας για τη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων της συνύπαρξής μας με αυτές τις ομάδες. Υπάρχουν προγράμματα επιστημονικά τεκμηριωμένα, που αν εφαρμοστούν θα έχουν αποτελέσματα.

Το στοίχημα που οφείλουμε να κερδίσουμε, σαν κοινωνία, είναι η αλλαγή των κοινωνικών στερεοτύπων. Σε μια κοινωνία που εξελίσσεται και προχωρά, οφείλουμε όλοι να επαναπροσδιορίσουμε τον ρόλο και τους στόχους μας. Και σε αυτό η δημοτική αρχή οφείλει να έχει καθοριστική συμμετοχή αμβλύνοντας τις  κοινωνικές ή όποιες διαφορές.

Ο συνδιασμός μας δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην παιδεία, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων που αφορούν το Δήμο και αυτό , γιατί  σε οποιαδήποτε δύσκολη συγκυρία που καλείται να αντιμετωπίσει η κοινωνία ,το μόνο που δεν λαφυραγωγείται είναι η αρετή».

 

Μιχαλίτσα Ξύδη   –    Δασκάλα

Υποφήφια Δημοτική Σύμβουλος

 για το Δήμο Κορινθίων με το συνδιασμό: ΚΙΝΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ