Μείωση  στις δαπάνες της τάξεως του 13%  κάνουν τα  νοικοκυριά για τις αγορές ειδών της καθημερινότητας από τα σούπερ μάρκετ, ώστε να καταφέρουν να αντέξουν τις μειώσεις των μισθών.

Η εικόνα που παρουσιάζεται μέσα από την έρευνα που πραγματοποίησε το τμήμα μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και δημοσιεύεται στην «Καθημερινή», είναι αυτή της  φτωχοποίησης των μέσων καταναλωτών  που στηρίζουν το λιανεμπόριο.

Οι καταναλωτές έχουν μειώσει τις αγορές τους 40 ευρώ λιγότερα το μήνα σε σχέση με πέρυσι στα σούπερ μάρκετ.

Ενώ η  μέση δαπάνη  για κάθε μήνα των νοικοκυριών ανέρχεται πλέον στα 274 ευρώ από τα 310 ευρώ πέρυσι, καταγράφοντας  έτσι μια πτώση της τάξης του 13%, τάση που αποτυπώνεται και στα διαθέσιμα στοιχεία για τον τζίρο των σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με την έρευνα το 63% δηλώνει ότι αγοράζει λιγότερα προϊόντα, το 45,8% δηλώνει ότι περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα και το 54,4% ότι αγοράζει φθηνότερα προϊόντα κυρίως αναζητώντας τις προσφορές  και προϊόντα  ιδιωτικής ετικέτας.

Οι Έλληνες καταναλωτές  πλέον πραγματοποιούν ερεύνα αγοράς σε ποσοστό 81,5% συγκρίνουν τις τιμές των προϊόντων και μετά αποφασίζουν τι θα αγοράσουν.

Μάλιστα το 99,2% των καταναλωτών δηλώνον ότι ετοιμάζουν την έρευνά τους πριν ξεκινήσουν για το σούπερ μάρκετ, προαποφασίζοντας τι θα ψωνίσει και αποφεύγοντας τις παρορμητικές αγορές.

Τέλος λιγότερες αγορές δηλώνει πως θα κάνει το 38% για την χρονιά που διανύουμε ,το 5% ότι θα αυξήσει τις αγορές του και το 57% εκτιμά ότι θα είναι αμετάβλητες.