toshiba-satellite-l-series-01

Μετά από επιστολές και καταγγελίες σχετικά με άρνηση των διαφόρων εταιρειών και καταστημάτων για χορήγηση Λάπτοπ στα πλαίσια του προγράμματος «Ψηφιακή Αλληλεγγύη» με την πρόφαση της «έλλειψης λάπτοπ», σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα :

Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία που επέλεξε να γίνει δικαιούχος στα πλαίσια του προγράμματος «Ψηφιακή Αλληλεγγύη», ήταν υποχρεωμένη να διαθέτει τα προϊόντα που διαφήμιζε στους δικαιούχους και να έχει επαρκή αποθέματα.
Πρόδηλο τυγχάνει βεβαίως ότι ο υπεύθυνος που την επέλεξε, φέρει επίσης ευθύνη, όπως φέρει ευθύνη και η αρμόδια Αρχή που επέλεξε τον τρόπο αυτό διάθεσης των ποσών του προγράμματος.
Οι καταναλωτές έχουν κάνει συγκεκριμένη επιλογή και η προμηθεύτρια εταιρεία είναι υποχρεωμένη να τους παράσχουν το προϊόν, εντός 5 εργασίμων ημερών. Σε αντίθετη περίπτωση, οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα να ζητήσουν αποζημίωση.
Περαιτέρω, η καθυστέρηση σύνδεσης στο ίντερνετ, μειώνει τον χρόνο δωρεάν σύνδεσης που δικαιούνται οι καταναλωτές, γεγονός που πρέπει να ληφθεί υπόψη, καθότι η καθυστέρηση σύνδεσης οφείλεται σε πταίσμα της προμηθεύτριας εταιρείας, που αν και γνώριζε τις υποχρεώσεις της, δεν φρόντισε να διαθέτει τις απαραίτητες ποσότητες προϊόντων.
Ειδικά για τις ευθύνες του ΤΕΕ και της ΕΔΕΤ, αλλά και της εποπτεύουσας Δημόσιας Αρχής, σημειώνουμε ότι η μέθοδος που ακολουθήθηκε, δημιουργούσε εξ΄ αρχής προβλήματα, αφού επιλέχθηκε η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ παροχή υλικού (λάπτοπ ή τάμπλετ) και σύνδεσης από τον ίδιο πάροχο. Με άλλα λόγια, ο κάθε δικαιούχος στερήθηκε την δυνατότητα να επιλέξει υλικό (λάπτοπ ή τάμπλετ) και σύνδεση, όπως αυτός θα επιθυμούσε, γεγονός που θα οδηγούσε σε ομαλή εξέλιξη του προγράμματος.
Επίσης, απαράδεκτο τυγχάνει το γεγονός ότι επελέγη ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ, αντί ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ η εκπαίδευση στην χρήση του υλικού και της πρόσβασης στο διαδίκτυο, όταν η λογική του προγράμματος ήταν η αύξηση της χρήσης του διαδικτύου, του ηλεκτρονικού εμπορίου και των προσφερόμενων ψηφιακών υπηρεσιών του Δημοσίου από πολίτες που δυσκολεύονται να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, ως και η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών μέσω σχετικής τεχνικής υποστήριξης/συμβουλευτικής ενημέρωσης στο χώρο τους
Με βάση τα παραπάνω, κατά την άποψη μας, έτσι όπως ερμηνεύεται από τις διατάξεις του ν.2251/94, υπήρξε σπατάλη πόρων, πρόχειρος σχεδιασμός του προγράμματος και νόθευση του καλώς νοούμενου ανταγωνισμού προς ζημία των καταναλωτών-δικαιούχων.
Σημειώνουμε επίσης, την παντελή άρνηση των υπευθύνων της Ψηφιακής Αλληλεγγύης να επικοινωνήσουν με τους καταναλωτές γραπτά.
Επιφυλασσόμαστε παντός νομίμου δικαιώματος των καταναλωτών που εκπροσωπούμε.