2ad18b94c5207f36e66d0bcb61043be2 L

Σημαντικές επιβαρύνσεις στα ΙΧ μικρού κυβισμού αναμένεται να επιφέρει η αλλαγή του τρόπου επιβολής των τελών κυκλοφορίας που ετοιμάζει το οικονομικό επιτελείο η οποία σύμφωνα με τα όσα έχουν διαρρεύσει θα βασίζεται στα χιλιόμετρα που διανύει το αυτοκίνητο μέσα στη χρονιά. Την ίδια στιγμή κερδισμένα είναι τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού λόγω της μείωσης του τεκμηρίου και κατ επέκταση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης αλλά και της απεξάρτησης των τελών από τον κυβισμό. Είναι προφανές ότι όσα αυτοκίνητα διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα μέσα στη χρονιά θα επιβαρύνονται περισσότερο.

Αν εφαρμοστούν αυτά που σχεδιάζουν στο ΥΠΟΙΚ έστω και με παραλλαγές το μάρμαρο θα πληρώσουν οι έχοντες αυτοκίνητα χαμηλών κυβικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων. Αυτή η εξέλιξη αναμένεται να αλλάξει πλήρως την εικόνα στην αγορά ΙΧ επιβεβαιώνοντας το αλλοπρόσαλλο της πολιτικής που αφού έστρεψε τους πολίτες στην αγορά αυτοκινήτω χαμηλού κυβισμού έρχεται τώρα να τους τιμωρήσει και να επιβραβεύσει τους έχοντες και κατέχοντες ακριβά και ρυπογόνα αυτοκίνητα. Προκειμένου να γίνει περισσότερο αντιληπτή η κατανομή των βαρών παραθέτουμε τις πωλήσεις ανά κυβισμό από το 2008 έως το 2012

Όπως μπορεί να γίνει σαφές ο μεγάλος όγκος αυτοκινήτων που τέθηκαν σε κυκλοφορία αφορά στις κατηγορίες έως 1600 κυβικά όπου θα επέλθουν σοβαρές επιβαρύνσεις και αποτελεί ένα ερώτημα αν και κατά πόσο οι αλλαγές αντί να φέρουν ισοδύναμο αποτέλεσμα να αποφέρουν μεγαλύτερα έσοδα για το κράτος.

ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΟΥΤΖΟΣ