Σε μία ιστορική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το μέλλον του στρατοπέδου και της πόλης της Κορίνθου χθες βράδυ είδαμε μία απίστευτη άρνηση του Δημάρχου να μην ακούει τίποτα, να μην δέχεται καμία άλλη πρόταση, πέραν της προσωπικής του. Ούτε καν συνεργατών του. Κρίμα χάθηκε  μία ευκαιρία ορθολογικής αστικής, οικολογικής, αθλητικής, εκπαιδευτικής και πολιτιστικής ανάπτυξης.

Εμείς στην τοποθέτησή μας είπαμε. 

Σήμερα συζητάμε ένα από τα πιο σοβαρά θέματα του Δήμου όχι μόνο  του παρόντος αλλά κατά την άποψή μας και της επόμενης 50ετίας.

► Κατ’  αρχήν Λυπάμαι που δεν είχατε την ευθιξία να μας καλέσετε τουλάχιστον τους επικεφαλής των παρατάξεων να συμμετάσχουμε σε μία μίνι διαβούλευση για το πολύ σοβαρό αυτό θέμα, να εκφράσουμε τις απόψεις μας  και  τις προτάσεις μας.

► Στη συνέχεια θέλω να αναφέρω αν η συγκεκριμένη πρόταση της πολεοδομικής μελέτης είναι του μελετητή του κ. Φωτόπουλου, τον οποίον βεβαίως εκτιμώ και σέβομαι ή πρόταση του Δημάρχου ή του ΤΕΘΑ.

► Λυπάμαι που δεν εισακούστηκε η άποψη του μοναδικού συναδέλφου  μηχανικού και ειδικού σε τέτοια θέματα πολεοδομίας και χωροταξίας του κ. Γιάννη Γκερζελή. Δεν ανήκει στην παράταξή μας αλλά σε τέτοια θέματα δεν κοιτάμε παρατάξεις. Είναι ο πιο ειδικός.

► Λυπάμαι που δεν ζητήσατε τη γνώμη του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Κορινθίας ή ακόμα και μεμονωμένων μηχανικών της πόλης. Τότε για ποιο λόγο κάνατε το Μνημόνιο Συνεργασίας  στις  26/1/21, το οποίο μέχρι σήμερα βέβαια σε καμία περίπτωση δεν έχει χρησιμοποιηθεί.

► Σύμφωνα με το Μνημόνιο Συναντίληψης του 2019 (ΑΔΣ 126/1-4-2019) η έκταση όλου του στρατοπέδου του 6ου Συντάγματος Πεζικού  είναι 298.355 τ.μ. Αυτή η έκταση είναι μετρημένη και από το ΤΕΘΑ και αποτυπώνεται στην 217/30-9-20 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου περί αποδοχής των 10 στρεμμάτων για αθλητικές εγκαταστάσεις. Τώρα η Πολεοδομική Μελέτη αναφέρει έκταση 294.721 τ.μ. Δεν είναι και μικρή η διαφορά 4 περίπου στρεμμάτων. Τι συμβαίνει; Ο μελετητής στην απάντησή του ανέφερε ότι τελικά θα είναι πολύ λιγότερη η έκταση (περίπου 280 στρέμματα) επειδή εξαιρούνται η ζώνη απέναντι από το νεκροταφείο της Ζωοοδόχου Πηγής, η ζώνης περιμετρικά της ΝΕΟΑΚ σε επαφή με το στρατόπεδο και η ζώνη του Ραδιοφάρου (5 στρέμματα).

► Η έκταση των 10 στρεμμάτων που παραχωρήθηκε στο Δήμο για αθλητικές εγκαταστάσεις στο βορειοδυτικό τμήμα του στρατοπέδου, την οποία με δική σας αποκλειστική ευθύνη δεν αξιοποιήσατε τρία χρόνια τώρα, τι θα γίνει;

► Δεν προβλέπεται ένα υπερτοπικό πάρκο αναψυχής μεγάλης έκτασης , ένας πνεύμονας πρασίνου, ένα πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής, αλλά μικρά-μικρά Κ.Χ. που ουσιαστικά εξυπηρετούν μόνον τα Οικοδομικά Τετράγωνα που θα λάβει το ΤΕΘΑ.

► Δυστυχώς βλέπουμε  το σημερινό γήπεδο ποδοσφαίρου, με τις κερκίδες, ακόμα και ως ιστορικότητα της περιοχής της δεκαετίας του 1950, όπου σήμερα βέβαια προσωρινά έχει εγκατασταθεί η ανοικτή δομή μεταναστών, να καταστρέφεται και να δημιουργούνται δύο Οικοδομικά Τετράγωνα.  Διαφωνούμε κάθετα σε αυτή την λογική σας κύριε Δήμαρχε. Η αρχική πρόταση του μελετητή ήταν να παραμείνει ως έχει ο αθλητικός αυτός χώρος και εμείς στηρίζουμε ξεκάθαρα αυτή την μελέτη.

► Έτσι όπως έχει κατανεμηθεί  η έκταση βλέπουμε αδιέξοδους δρόμους. Η Κόρινθος φημίζεται ως μία από τις καλύτερες πόλεις στην Ελλάδα, αν όχι η καλύτερη, για το καταπληκτικό ρυμοτομικό σχέδιο του 1858 πρωτίστως επί Βασιλέως Όθωνος, με δρόμους  ανοικτούς σε όλα τα οικοδομικά τετράγωνα από το βουνό μέχρι τη θάλασσα. Εδώ βλέπουμε  να μην υπάρχει συνέχεια των δρόμων από την οδό Αγίας Άννης προς την Άργους και την Εξαμιλίων,  από την Ανδρούτσου προς τη ΝΕΟΑΚ. Οι δρόμοι βρίσκουν σε κτίρια ή οικοδομικά τετράγωνα. Δεν είναι συνεχούς ροής. Και όχι μόνον αυτό αλλά δεν υπάρχει συνεχής ροή και με τους δρόμους έναντι του στρατοπέδου στο σχέδιο πόλης Μπαθαρίστρας και στο σχέδιο περιοχής Βοσέϊκα.

► Το ύψος των 12 μέτρων που αναφέρεται για τις κατοικίες στην πολεοδομική μελέτη είναι αρκετά υψηλό. Πολύ περισσότερο με το μέτρο σύγκρισης των περιοχών Αγίας Άννης και Μπαθαρίστρας που είναι 7,5 μέτρα. Μιλάμε για τετρόροφες οικοδομές σε σχέση με τις διόροφες  των σχεδίων πόλης Αγίας Άννης και Μπαθαρίστρας. Πέραν της αδικίας και ανισότητας των πολιτών στην περιοχή τελικά θα δημιουργηθούν οικοδομικά εκτρώματα κατά την άποψή μας. Η Κόρινθος είναι και σεισμογενής περιοχή και δεν πρέπει να εγκρίνουμε  οικοδομές μεγάλου ύψους.

►  Δε γνωρίζω αν είναι αρμοδιότητα της παρούσης πολεοδομικής μελέτης, πάντως δεν βλέπουμε να δημιουργούνται  είσοδοι – κόμβοι του χώρου του στρατοπέδου με τη ΝΕΟΑΚ.

► Είναι αδιανόητο  σε μία έκταση 300 στρεμμάτων να μην υπάρχει πρόβλεψη χρήσης γης για Εκπαίδευση πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια.

► Δεν υπάρχει η πρόβλεψη για  Πανεπιστημιακές Σχολές. Και φυσικά δεν μιλάμε να βάλουμε τους φοιτητές στα υπάρχοντα παλιά κτίρια της δεκαετίας του ΄50 στρατωνισμού ουσιαστικά των φοιτητών.

► Τόσα χρόνια με ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου φωνάζαμε από το 2007 ότι ο χώρος  του στρατοπέδου πρέπει να έλθει στο Δήμο με πρώτιστο μέλημα τη στέγαση των Υπηρεσιών της Περιφέρειας, του Δήμου, της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής. Με την πρόταση αυτή τι καταφέρνουμε σήμερα; Να μην επαρκούν 300 στρέμματα για τις χρήσεις αυτές. Δεν υπάρχουν λόγια να χαρακτηριστεί αυτή η πολιτική σας.

► Σε μία τεράστια έκταση 300 στρεμμάτων να υπάρχει μόνον ένας Κοινωφελής Χώρος (Κ.Φ.) 26,5 στρεμμάτων για Συνεδριακό Κέντρο. Είναι δυνατόν να μην υπάρχουν χώροι για αθλητισμό, Κλειστό Γυμναστήριο, Κλειστό Κολυμβητήριο;

► Δεν υπάρχει πρόβλεψη Κυκλοφοριακών συνδέσεων  της πολεοδομούμενης περιοχής με τις συλλεκτήριες οδούς Άργους και Εξαμιλίων, Οδυσσέως Ανδρούτσου, Αγίας Άννης.

► Άποψή μας είναι ότι στον χώρο μπορεί να προβλεφθεί και έκταση για στεγασμένη πρότυπη Λαϊκή Αγορά πώλησης αγροτικών προϊόντων και όχι μόνο.

► Όπως έχει διαμορφωθεί η περιοχή  αρκετά Ο.Τ.  Γενικής Κατοικίας  θα πάνε στο ΤΕΘΑ και δικαιολογημένα. Όμως οι Κοινόχρηστοι Χώροι Πρασίνου που υπάρχουν σχεδόν σε κάθε Οικοδομικό τετράγωνο , δίδοντας έτσι προστιθέμενη αξία στα οικόπεδα αυτά, θα χρεωθούν στο μερίδιο του Δήμου, ο οποίος ουσιαστικά θα αναλάβει επιπλέον υπέρογκο κόστος συντήρησής τους. Μου θυμίζει λίγο τους Οικοδομικούς Συνεταιρισμούς  που ο Δήμος έχει αναλάβει τη συντήρηση των κοινόχρηστων χώρων.

Μία πρώτη ματιά  της μελέτης δίνει την εντύπωση ότι ο Δήμος παίρνει 26,5 στρεμ για Αθλητισμό-Πολιτισμό, 15 στρέμ Διοικητικές Υπηρεσίες, 10 στρέμ 3 μικρά οικοδομικά τετράγωνα (3,5 – 4,2 – 1), ήτοι σύνολο 51,5 στρέμματα. Αν είναι έτσι είναι πολύ άδικο για το Δήμο μας και ο μόνος ουσιαστικά ωφελημένος θα είναι το ΤΕΘΑ.

► Διαβάζοντας την εισήγηση βλέπουμε ότι στην πολεοδομική μελέτη έχουν καταγραφεί  35 Οικοδομικά Τετράγωνα συνολικού εμβαδού 225.202 τ.μ. , εκ των οποίων 34 στρέμματα Κοινόχρηστοι Χώροι, 26,5 στρέμματα ένας Κοινωφελής Χώρος, 126 στρέμματα Οικοδομικά Τετράγωνα Γενικής Κατοικία και 38,6 στρέμματα Οικοδομικά Τετράγωνα Κέντρο Πόλης.

Μας αναφέρει η μελέτη ότι ο Δήμος  στο τέλος θα πάρει 140 στρέμματα που θα είναι Κοινωφελείς και Κοινόχρηστοι Χώροι και όλοι οι δρόμοι. Ήτοι  εμείς λέμε ουσιαστικά τίποτα, πλην του Κ.Φ. Συνεδριακού Κέντρου 26,5 στρεμ. Και τούτο διότι:

  • α) 50 στρέμματα είναι δρόμοι που περιέρχονται στην ιδιοκτησία του Δήμου έτσι κι αλλιώς,
  • β) Οι Κοινόχρηστοι χώροι (Πράσινο και Στάθμευση) είναι 32 στρέμματα,
  • γ) Ο μοναδικός Κοινωφελής Χώρος είναι 26,5 στρέμματα
  • δ) 22,3 στρέμματα είναι Γενική Κατοικία και
  • ε)19,4 στρέμματα είναι Κέντρο Πόλης

Άρα δεν ελπίζουμε σε κάτι περισσότερο. Άρα τι σόι μελέτη είναι αυτή και τι ανάπτυξη θα επιφέρουμε στην περιοχή αλλά και σε όλη την πόλη που τόσο πολύ περιμένουμε  αυτή την απόδοση στο Δήμο.

Καταψηφίζουμε την πρότασή σας κ. Δήμαρχε.